Tegyünk határidőt az adattárház tenderek ajánlati felhívásába?


Tegyük fel, hogy épp egy adattárház tender ajánlati felhívását írjuk. Tegyünk szállítási határidőt az ajánlati felhívásba? Vagy másképpen fogalmazva: beleírjuk az ajánlati felhívásba, hogy mikorra kell késznek lennie az adattárháznak?

Írjuk :-) De csak akkor, ha az tényleg fontos. Mármint, ha fontosabb a szállítási határidő, mint a műszaki tartalom. Ha ugyanis ez a helyzet akkor az ajánlatadók erre tudnak optimalizálni és olyan műszaki tartalomra adnak ajánlatot, ami a kívánt határidőig megvalósítható.

Vannak olyan szituációk, amelyeknél tényleg az a fontos hogy legyen valami, amivel már el tud a vállalat indulni. Nem baj, ha nem tökéletes, nem baj, ha nem felel meg a best practice-eknek, csak működjön.

Megj.: Én nemrég építkeztem és én is sokszor hoztam kompromisszumot, mondtam le a minőségről, szépségről, csak hogy költözhessek már :-) És ezzel sokszor így vannak a vállatok is. Sok bajban lévő vállalatnak segítettem már, és ők tipikusan azok, akiknél nagyobb a prioritása határidőnek, mint a best practice-eknek.

De a többség nem ilyen. A többségnek mind a kettő fontos. Nem fontosabb egyik a másiknál és a legjobb megoldást szeretné a leggyorsabban. A baj csak akkor kezdődik, ha a szállítási határidő bekerül az ajánlati felhívásba. Ekkor ugyanis a határidő rendszerint olyan szűk, hogy a kért scope-ot a megadott határidőre lehetetlen elfogadható minőségben leszállítani… 

Képzelje magát egy pillanatra a szállító helyzetébe. Ön mit tenne, ha olyan ajánlati felhívásra kéne ajánlatot adnia, amely irreálisan rövid szállítási határidőt tartalmaz?

  • Tartja a határidőt és csökkenti a scope-ra ad ajánlatot?
  • Tartja a scope-ot, és egy távolabbi határidőre ad ajánlatot?

Melyik a jobb választás?

Valakinek el kell döntenie. Ha nem dönti el a megrendelő eldöntik a szállítók. Lesz aki tartja a határidőt és vágja a scope-ot, és lesz aki tartja a scope-ot és kitolja a határidőt. Ki így dönt, ki úgy és ennek eredményeképp nagyon nehezen összehasonlítható ajánlatokat kapunk majd...

Az ajánlatokat könnyen össze tudjuk hasonlítani, ha azok scope-ban azonosak, de határidőben különbözőek. Akkor is könnyen tudunk választani, ha határidőben azonosak és csak scope-ban különböznek egymástól. De nehezen tudunk választani, ha mindkettőben különböznek.

Összefoglalva: Csak akkor tegyünk szállítási határidőt az ajánlati felhívásba, ha annak tartása fontosabb mint a scope. Ellenkező esetben ragaszkodjunk a scope-hoz és értékelési szempontként emeljük ki a határidőt. És a legfontosabb, hogy ezt tudassuk is az ajánlatadóval :-)

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Iratkozzon fel az értesítőre.

|